5 tipů, na co si dát pozor, pokud chcete prezentovat firmu na výstavě

Jste malá firma a přemýšlíte jestli se máte zúčastnit nějaké výstavy? Bojíte se, že se Vám do nevyplatí, nebo se bojíte neznáma? Článek vám odpoví na pár otázek a upozorní na chyby, které jsme dělali během vystavování my. Možná vám to ušetří nebo vydělá tisíce korun. Aspoň v to doufám.

Proč vystavovat?

Na výstavě budete moci oslovit v krátké době tisíce lidí, kteří vám upřímně řeknou, co si o vás a vašich produktech myslí. Také odhalíte spoustu chyb a věcí, ze kterých se musíte poučit, to či ono opravit nebo předělat. Chyby není dobré dělat, ale je to rozhodně lepší než si myslet, že žádné chyby neděláte. Určitě vám také výstava napoví, co vaši zákazníci chtějí slyšet, a v neposlední řadě se naučíte komunikovat a prezentovat své produkty.

Chyba číslo jedna: Vizuální námět stánku a vyjádření co děláme

Udělali jsme chybu při plánování grafiky a textů, které jsme umístili na podkladech samotného stánku. Nic nenapovídá o nás, co nabízíme, co prodáváme. Byla to chyba, za kterou jsme byli trestaní především v podobě dlouhého vysvětlování, o co se vlastně jedná. (Ve skutečnosti to trvalo několik desítek vteřin, ale vynásobte si to tisícem lidí).

Chyba číslo dvě: Nenapsat si důkladný seznam, co všechno budete na výstavě potřebovat

Toto je opravdu noční můra a skoro na každé výstavě. Nezapomněl jsem produkty, letáky, stoleček, nebo snad hlavu? Je toho opravdu strašně moc. Rozhodně nedoporučuji spoléhat na dobrou paměť. Sepište si důkladný seznam, co byste mohli na výstavě potřebovat. Rozhodně vám to ušetří čas i do příště a trochu pomůže být víc v klidu. Já vždy před každou výstavou trochu panikařím, ale to už asi ke mě patří. Napište si seznam a buďte v pohodě!

Částečná chyba číslo tři a spíše doporučení: vzít pěkné hostesky

Pokud vystavujete na chlapských výstavách, rozhodně si vezměte jednu nebo dvě hostesky, které budou rozdávat letáčky a předávat informace o vašich produktech. Vy můžete být částečně v po vzdálí, jednat s důležitými zákazníky, odpovídat na složitější otázky a zapisovat důležité poznatky z akce, třeba otázky lidí, co je zajímá a s čím si neví rady.

Chyba číslo čtyři: Nenabídnout lidem nějakou výhodu k nákupu

Určitě se vyplatí popřemýšlet o nějaké výhodě pro vaše případné zákazníky. Možná slevu na nákup / službu. Možná dárek, nebo nějaký levnější produkt zdarma k nákupu. Viděl jsem i speciální letáky s unikátním kódem a možností objednat po výstavě na e-shopu. Ne každý chce nakupovat ihned. Netlačte zbytečně na pilu. Samozřejmě je lepší, když si zákazník produkt koupí hned a vy máte peníze v kapse. Ale o tom to není. Hlavní je aby se zákazník vracel a dělal objednávky opětovně.

Chyba číslo pět: Nepřipravenost

Zjistili jsme, kolik informací nevíme a na kolik otázek nemůžeme odpovědět kvůli naší neznalosti. Bohužel je to fatální chyba, která většinou vede k nespokojenému a odcházejícímu zákazníkovi. Pokud se vám stane podobná situace, kdy zkrátka nebudete mít odpověď na otázku návštěvníka, máte dvě možnosti:

1) Zeptat se člověka na jeho kontakt, zapsat si jeho otázku a především slíbit, že později zavoláte s odpovědí. Podmínkou je, že musíte zavolat a zjistit tu informaci.

2) Pokud odmítne, většinou odejde nebo vás bude dusit dále. Nedejte se, je to dobrá příležitost, kdy pochopíte, kolik věcí se musíte ještě naučit, příště budete připravenější. Hlavně nejednejte agresivně, usmívejte se a kývejte. Je to nejlepší obrana a řešení, jak zůstat v klidu.

Ponaučení na závěr:

Věnujte více pozornosti přípravě grafiky a především textům. Lidé si často myslí, že psát umí každý, proto své texty i popisky píšou sami. Opak je pravdou. Texty jsou velmi důležitým propagačním materiálem a ne každý má talent vymyslet takové, aby plnily svůj účel. Texty vám pomohou při prezentaci i prodeji produktů. Proto kontaktujte nejlépe odborníky a nenechte se odradit investicí.

Osobně jsem prezentoval na mnoho akcích a veletrzích např.:
5x na For Bikes, 2x na For Arch, 2x For Hobby, Dům a zahrada Liberec, Dům a zahrada Louny, Natura Viva a mnoho dalších. Tak se možná uvidíme na další výstavě.

Více o prezentované firmě zde: www.nanoprotech.cz

Co číst dále?

Carlos Slim – jeden z nejbohatších lidí světa!

Podpořte nás - sdílejte tento článek mezi přáteli

Autor příspěvku: Anatoly Kopshin

Anatoly je původem z Moldávie. Od 9 let žije trvale v Čechách. Jeho dětství nebylo zcela lehké, ale o to víc ho posílilo. Dnes vede úspěšnou firmu ELF Logistic s.r.o., založenou v roce 2010. Firma se zabývá výrobou a distribucí produktů na bázi nanotechnologie. Anatolyho baví čtení, trekking a osobní rozvoj. PojďseUčit.cz založil především z důvodů nutkání předávat své znalosti dál a motivovat i další lidi v seberozvoji.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *